Midsupper night dream

1 октомври, 2014 в 00:04 | Публикувано в Научни празници | Вашият коментар
Етикети:
123

 

Мизансцен: Милетания пред празна маса.

МИЛЕТАНИЯ
О, черна нощ, покрила с карамел
земята вред, освен където ден е!
О, тъмна материя, космическа супо!
О, нощ! Уви! Уви! О, нощ! Уви!
Май готвача е забравил пак за мене!
И ти, празна масо, как смееш
тъй празна, пуста да стоиш пред мен!
Нима нивга все не знаеш
кога съм аз на тоя свят родена!
Разкрий ми само дупчица една,
да мога да те пусна в раздробвача!
Не че ми е нужна причина
да те погубя мъчително и шумно.
И все пак надежда в мене тлее,
че ще те обсипят с вкусотии
ония двамцата… Къде са?
А, ето ги и тях!

Филостромо и Еломаха влизат, забърсвайки неловко ръце и оставяйки лекета от шоколад върху копринените пердета в салона на Милетания.

МИЛЕТАНИЯ
Що дирите тук, наглеци?
Нима запасите ми свидни вий ядете?
О, вдън земя, в Тартара
да отидете дано!

ФИЛОСТРОМО
Какво, таратор ли чух?
Где е той? Бърже тук ми го сипнете!

ЕЛОМАХА
Тъкмо оня ден, с риск голям,
от градината на Зевс
свих тоя стрък чесън…

МИЛЕТАНИЯ
Бога ми, аз тук умиргам от тревога,
а вие, зверове, що плещите!
И от завесите ми веднага се отдръпнете!
Надежда всяка оставете,
че не ще размине ви се гнева ми справедлив!

ФИЛОСТРОМО
За нас ли иде реч?
Туй не беше ли от Алигиери?

ЕЛОМАХА
Не виждам печени алигатори
из тая маса пуста…

Милетания избелва очи от ярост и глад.

ЕЛОМАХА
Този лъв е смел просто, като заек!

ФИЛОСТРОМО
И умен, кат гъсок!

МИЛЕТАНИЯ
Що думате? Вий тук ли сте изобщо?

ФИЛОСТРОМО
Рекохме да турнем нещо от оригинала,
че да не се разбяга публиката.

МИЛЕТАНИЯ
И как няма! Не стига, че като
авгиевите обори след чистка,
е празно тук,
ни обелка от салам, ни къс кюфте.
С какво ще нахраня мойте гости,
о, аз, клета…

ФИЛОСТРОМО
Предлагам да ги светнеш убедено,
че масата препълнена е с гозби!

ЕЛОМАХА
Да, че и доста вкусни!
Ох, и сега тъй гладна съм,
че армията ксерксова бих глътнала на екс
и после ще плюя наемнически доспехи!

МИЛЕТАНИЯ
О, по-добре млъкнете и се самосгответе!
Загива ми тоз празничен банкет!

Влиза Пък.

ПЪК
О, дявол го взел!
Объркал съм бърлогата!
Ехоу, не е ли тук мастър Уилям?

Титания излиза изпод масата.

ТИТАНИЯ
Тихо, Пък! Замълчи!
Създания по-страшни
от всичко страшно,
дет нявга си видял,
вилнеят тук.

ФИЛОСТРОМО
Не знам за вас, но тез бъчви тук,
със сто годишно вино,
пълни са догоре,
и не ще позволят банкетът да загине!
Аз зорко пазя ги веч` пет лета!
Затова ето чаши, нека да разсипем
тоз нектар божествен!

ЕЛОМАХА
Къде да разсипем нектара? Не разбрах!
Аз свидетелство имам тук по разсипване!

Еломаха размахва овехтял документ, мазен и облещен.

ФИЛОСТРОМО
Туй свидетелство види ми се правдиво,
съдейки по наслоената лой!
Сипи, че на всички вече
пресъхнаха ни носоглътките!

МИЛЕТАНИЯ
Дотук ми дойде от вас двамата!

Тя посяга към звънеца. Звънеца избягва, но Милетания го хваща и го разклаща. Влизат виночерпци и надигат бъчвите.

ВИНОЧЕРПЦИ
Тез бъчви видят ни се празни,
като пазвата на Ема Уотсън!

В настъпилата тишина всички погледи се стоварват връз Филостромо. В този момент в салона влиза Цербер, клатещ се на три крака и под лапа с Мефистофел. Пеят „Шляп, шляп педалите…“ и размятат дъбови халби в ръце. Виждат, че всички гледат Филостромо, а Филостромо някак си успява да гледа всички едновременно. Това умение му дава ценните секунди време да осмисли ситуацията и шумно да се присъедини към Цербер и Мефистофел.

ФИЛОСТРОМО
… водно колело!
Пляс, пляс педалите!
Ех, ето ви и вас, момчета.
Вече мислех, че сте забравили за тортата!

В салона се приплъзва на пале пищна сладоледена торта.

ЦЕРБЕР
Три иии…

Всички запяват ЧРД на лапландски, а от тортата изскача в пищен танц голият, посинял от студ Хтомал – незаконен син на арабски принц и двугърба камила. Рожденичката Милетания е в шок. То всички са в шок де, с изключение на припадналите. На това място припадат и завесите.

КРАЙ

Вашият коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

